- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
Hasanali Yıldırım
25 Ekim 2017 Çarşamba 18:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi, Ekim ayında yeni bir konuşma dizisi başlatıyor. EdebiyatSinema başlıklı bu program dizisinde edebiyatın sinemayla etkileşimi masaya yatırılıyor. Edebiyat ve Sinema ilişkisinin temel alınacağı bu dizide, öncelikle belli başlı konular çerçevesinde, belirlenen isimler özelinde programlar düzenlenecektir. Düzenlenecek programlarda, konunun dünya çapında nasıl ele alındığı, ayrıca Türk sinemasına gelindiğinde durumun hangi boyutlarda seyrettiği incelenecektir. Türk sinemasına dair uyarlamaların tespit edilerek seçilen filmler üzerinden de konuya bakılması amaçlanmaktadır.
Dizinin ilk oturumunda Hasanali Yıldırım’ı* misafir ediyoruz. Hasanali Yıldırım’la, Ömer Kavur’un yönettiği Anayurt Oteli filmi üzerinden, sinemanın ve edebiyatın kendine özgü vasıflarından yola çıkılarak birbirinden çok farklı bu iki disiplinin arasındaki denge irdelenmeye çalışılacaktır.
*22 Ekim 1966'da Rize'de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde Bilim Tarihi okudu. Yayıncılık, metin yazarlığı ve sanat danışmanlığı uğraşlarından sonra gazeteciliğe geçti. 1992 yılından itibaren Yeni Şafak Gazetesi, Yarın, Gerçek Hayat, Anlayış, İslâm, Hece, Renkli, Sabah Ülkesi, Düşünen Şehir, Tohum ve Arka Kapak gibi birçok dergi ve gazetede şiirleri, hikâyeleri, edebiyat ve sanat üzerine yazıları, müzik ve sinema konulu değinileri yayımlandı. Haftalık haber-yorum dergisi Gerçek Hayat'ın kurucuları arasında yer aldı ve hâlen aynı dergide köşe yazarlığı yapmaktadır. Hâlihazırda Ne ki Ababeth adlı bir hikâye, Tersyüz isminde, birçok tanınmış kişinin yer aldığı bir portre kitabı bulunmaktadır.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Klasik Türk Edebiyatında Bir Otobiyografi Örneği: Sergüzeştnâme
- Eski Bahçeye Bir Nev-Râh Açmak: Kadim Metinlere Yeni Bir Gözle Bakmak
- Eski Köye Yeni Âdet Getirmek (mi?): Klasik Metinleri Modern Kuramlarla Anlamak Mümkün müdür?
- Yeni Türk Edebiyatında Edebiyat Mahfilleri
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Bitmeyen Matem: Klasik Türk Edebiyatında Kerbela
- Türk Romanı ve Siyaset
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Mensur Bir Medhiye Örneği: Şâzî'nin Güzelce Ali Paşa Medhiyesi
- Kalandar Soğuğu
- Bilim Savaşları: Modern Bilim İmgesinin Dönüşümü
- Gelenek Tiyatromuz ve Karagöz
- Karagöz Musikisinin İcra Üslubu
- Platon Düşüncesinde Mimesis Eleştirisi
- Karagöz Mısır'dan mı Geldi?
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Matbaada Karagöz Oyunları: "Letâif-i Hayâl"
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Kapalı İktisat Açık Metin
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- İkinci Yeni Nasıl "Kanonik"leşti?
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bir Mevlevi Şeyhi Neden ve Nasıl Tercüme Yapar?: Kemal Ahmed Dede Örneği
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Yaşar Kemal Efsanesi
- Eski Köye Yeni Roman
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Şair Müzelerinden Şiir Müzelerine: Yahya Kemal Müzesi Tasarım Önerisi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Fikret: Kendi Cevvim, Kendi Eflakimde Kendim Tairim
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Roman Diliyle Emperyalizm
- Kapan
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ